Μια μέρα ο Τοτός πήγε στο σχολείο αδιάβαστος (τι πρωτότυπο!). Έλα όμως που τον περίμενε τεστάκι την επόμενη μέρα.
Ο Τοτός στεναχωριέται που δεν κάθισε να διαβάσει. Πως να συμπληρώσει τα κενά αφού το μόνο που ξέρει είναι να μετρά!
Και πώς μπορεί ο Τοτός να είναι σίγουρος ότι τα συμπλήρωσε σωστά;
Υπάρχει όμως και άλλο ένα κόλπο που δεν χρειάζεται χαρτί. Τα παιδιά μπορούν να μάθουν την προπαίδεια του 9 χρησιμοποιώντας τα δάχτυλά τους.
Ανοίγουμε τις παλάμες και θεωρούμε ότι σε κάθε δαχτυλάκι αντιστοιχεί ένα νούμερο.
Για να βρούμε το 1x9= .... Κλείνουμε το δαχτυλάκι νούμερο 1. Αριστερά από αυτό δεν υπάρχει κανένα ανοιχτό δάχτυλο οπότε γράφουμε 0 και δεξιά από αυτό υπάρχουν 9 ανοιχτά δάχτυλα. Άρα το αποτέλεσμα είναι 09.
Για να βρούμε το 2x9= .... Κλείνουμε το δαχτυλάκι νούμερο 2. Αριστερά από αυτό είναι 1 ανοιχτό δάχτυλο οπότε γράφουμε 1 και δεξιά από αυτό υπάρχουν 8 ανοιχτά δάχτυλα. Άρα το αποτέλεσμα είναι 18.
Για να βρούμε το 3x9= .... Κλείνουμε το δαχτυλάκι νούμερο 3. Αριστερά από αυτό είναι 2 ανοιχτά δάχτυλα οπότε γράφουμε 2 και δεξιά από αυτό υπάρχουν 7 ανοιχτά δάχτυλα. Άρα το αποτέλεσμα είναι 27.
Αν δεν πιστεύετε δείτε και παρακάτω:
Πάνε εκείνες οι καλές εποχές που 10+1 έκαναν 11. Τώρα κάνουν 9 !!!! (από τον πίνακα επαλήθευσης).
ΑπάντησηΔιαγραφή